26/07/2024
L’actuació ha consistit en la construcció d’una vorera de 267 metres de longitud i 4 metres d’amplada, nous passos de vianants, la prolongació del carril bici, nou enllumenat i nova senyalització. Els treballs han tingut un cost de 285.000 euros.
L’Ajuntament de Manresa ha finalitzat els treballs de prolongació de la vorera que connecta el carrer Alvar Aalto amb la nova passera sobre la carretera C-55, que es va estrenar el novembre passat i que uneix el barri de Cal Gravat i el polígon de Bufalvent. L’actuació s’ha completat amb la construcció de nous passos de vianants, la prolongació del carril bici, nou enllumenat i nova senyalització.
Aquest divendres al matí han visitat la zona l’alcalde de Manresa, Marc Aloy Guàrdia, el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia Estany, la regidora de Via Pública i Ciutat Intel·ligent, Mariana Romero Salguero, així com el president de l’Associació de Veïns i Veïnes de Cal Gravat, Rafael Guirado Martínez, i el president de l’Associació d’Empresaris de Bufalvent, Bernat Ladrón de Guevara Esquius. L’actuació ha tingut una durada de tres mesos i un pressupost de 285.000 euros. Les obres s’han fet per resoldre la connectivitat d’un entorn pavimentat amb aglomerat asfàltic, destinat al trànsit rodat, i per millorar uns recorreguts de vianants que transcorrien per espais no adaptats, amb excessiva proximitat al trànsit rodat i amb escasses condicions de seguretat.
Els treballs han consistit en la construcció d’una vorera de 267 metres de longitud i 4 metres d’amplada, la prolongació del carril bici que transcorre per la vorera de l’avinguda dels Països Catalans fins a l’inici de la passera, el desplaçament del pas de vianants de l’avinguda dels Països Catalans més proper a la rotonda i la creació d’un nou pas de vianants a l’extrem est del carrer Alvar Aalto.
L’actuació ha inclòs la plantació de dos arbres i la instal·lació de la xarxa de reg per al nou arbrat i per als dos arbres situats al final del carrer Alvar Aalto, la construcció d’una cuneta i la seva connexió a la xarxa de clavegueram i la instal·lació de nou enllumenat amb columnes cada 15 metres de la nova vorera, i altres columnes a l’alçada dels passos de vianants.
El projecte ha inclòs l’adaptació de la senyalització vertical i horitzontal per als nous passos de vianants i pel carril bici, el qual s’ha fet per la calçada i delimitat per separadors de PVC. Pel que fa als passos de vianants, el de l’avinguda dels Països Catalans, atesa l’elevada intensitat de trànsit en aquest punt, té instal·lat un sistema de sensors que s’il·luminen quan s’utilitza per part dels vianants, tant a la calçada com als senyals verticals.